Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Karta Mikołowianina - na jej podstawie otrzymamy zniżki w obiektach sportowych i w lokalnych firmach

Mateusz Demski
Zniżki na podstawie Karty Mikołowianina będziemy mogli uzyskać także w gabinecie kosmetycznym i fryzjerskim „Kama"
Zniżki na podstawie Karty Mikołowianina będziemy mogli uzyskać także w gabinecie kosmetycznym i fryzjerskim „Kama" Mateusz Demski
We wtorek, 14 lutego podczas sesji Rady Miejskiej, została przyjęta uchwała w sprawie wprowadzenia Karty Mikołowianina, której posiadacze będą mogli skorzystać ze specjalnych zniżek na terenie całego miasta. Wkrótce wydane zostanie zarządzenie burmistrza, regulujące zasady jej przyznawania. Dystrybucja kart planowana jest na pierwsze półrocze tego roku, prowadzić ją będzie Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta.

Zgłosiło się już 20 przedsiębiorców

Posiadacze Karty Mikołowianina będą mogli liczyć na zniżki przy korzystaniu np. z miejskich obiektów sportowych między innymi przy zakupie biletów na basen czy lodowisko. To nie wszystko. Zniżki przysługiwać będą też przy płatnościach w niektórych mikołowskich sklepach bądź korzystaniu z usług naszych lokalnych przedsiębiorców.

Aby otrzymać z tej karty należy spełnić dwa podstawowe warunki - trzeba być mieszkańcem Mikołowa i tutaj też płacić podatki. Według urzędu jest to bardzo istotny warunkiem bowiem właśnie podatki w ogromnej mierze zasilają miejski budżet. Środki odprowadzane do mikołowskie fiskusa są przeznaczane m.in. na prowadzenie miejskich obiektów sportowych i kulturalnych, organizację ciekawych spotkań, wykładów, konferencji czy innych wydarzeń adresowanych do mieszkańców. Koordynatorem przedsięwzięcia w Urzędzie Miasta jest Anna Matyjas-Szkutnik.

- Dzięki Karcie Mikołowianina chcemy uhonorować osoby, które swoje podatki odprowadzają do mikołowskiego fiskusa. Tym samym nijako składają się na część budżetu miasta - mówi pani Anna Matyjas-Szkutnik. - Karta Mikołowianina to dobry sposób, by odwdzięczyć się mieszkańcom za ich wkład w budżet miasta. Wpływy z udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych to istotna składowa budżetu miasta. Ponadto mamy nadzieję, że Karty z nadrukowanym logo miasta i hasłem Mikołów - ogród życia będą wpływały na wzmocnienie poczucia identyfikacji mieszkańców ze swoim miastem i będą też napędzały lokalny rynek. Po co wyjeżdżać na zakupy gdzieś dalej, skoro mogę je zrobić w Mikołowie, dodatkowo otrzymując rabat - podkreśla Anna Matyjas-Szkutnik.

Pomysłodawcy przedsięwzięcia liczą, że efekt przyciągania klientów dzięki rabatom będzie atrakcyjny również dla mikołowskich sprzedawców i usługodawców. Dotychczas do udziału w projekcie zgłosiło się około 20 podmiotów zewnętrznych. Reprezentują oni różne branże, m.in. fryzjerstwo, usługi kosmetyczne, sprzedaż mebli, nauczanie języków obcych. W zamian firmy uczestniczące w przedsięwzięciu mogą liczyć na darmową reklamę na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta. Niewykluczone, że oferta UM będzie wzbogacana o inne elementy. Podmioty zewnętrzne chętne do udziału w przedsięwzięciu wciąż mogą zgłaszać się w tej sprawie do Biura Rozwoju Miasta w urzędzie.

Sprawa dotyczy również posiadaczy Kart Dużej Rodziny. Osoby posiadające oba typy kart (Dużej Rodziny i Karty Mikołowianina) nie będą mogły sumować zniżek. W takim wypadku posiadacz będzie musiał upewnić się dzięki której karcie może zaoszczędzić więcej i z takiej opcji skorzystać.

Wkrótce w Urzędzie Miasta pojawią się informacje o dokładnej ścieżce ubiegania się o kartę. W Urzędzie Miasta trzeba będzie złożyć wniosek dostępny na stronie internetowej magistratu, dołączyć do niego kserokopię pierwszej strony zeznania podatkowego PIT lub zaświadczenie o rozliczaniu się w mikołowskim urzędzie skarbowym. Karty będą imienne, wydawane za darmo, a okres ich ważności wynosił będzie 12 miesięcy.

To szansa dla lokalnych firm

Jedną z firm, które zgłosiły się do tego projektu jest gabinet kosmetyczny i fryzjerski „Kama”. Jego właścicielka Małgorzata Buksa nie ukrywa, że to przedsięwzięcie stanowi szansę dla lokalnych przedsiębiorców.

- Nie ukrywajmy, że decyzję podjęliśmy ze względów biznesowych, w końcu jest to kolejny strumień poprzez, który można dotrzeć do klienta - mówi Małgorzata Buksa. - Prawie każdy z nas płaci podatki, więc dlaczego nie gratyfikować takiej postawy? Jeśli chodzi zaś o nasze promocje jeszcze dokładnie nie ustaliliśmy na jakie usługi będą przysługiwały zniżki. Ale zapewniamy, że klienci będą zadowoleni.

Pomysł przypadł również do gustu samym mieszkańcom.

- Właściwie już teraz cały mój portfel jest wypchany po brzegi kartami z różnych sieciówek, ale na pewno nie zaszkodzi kolejna. Tym bardziej, że mówimy o usługach lokalnych, które należy wspierać - mówi pani Karina z Mikołowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mikolow.naszemiasto.pl Nasze Miasto