Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mikołów: Ankiety w urzędach sprawią, że będziemy lepiej obsługiwani?

DB
W starostwie i urzędach miast oraz gmin naszego powiatu trwa "badanie satysfakcji klienta". Przez całym marzec mieszkańcy w ankietach wyrażają swoją opinię na temat pracy urzędników, m.in. ich kompetencji, obsługi, czy jakości świadczonych usług.

Z przeprowadzonej przez naszego reportera sondy wynika, że w ocenie pracy urzędów i instytucji publicznych mieszkańcy powiatu są podzieleni.

- Niedawno rejestrowałem jeden samochód, teraz drugi. Rejestracja poszła dosyć sprawnie - mówi Józef Michalczyk, którego spotkaliśmy, gdy wychodził ze starostwa.

Dosyć krytyczne zdanie na temat urzędników ma pani Sylwia, mieszkanka Orzesza.

- Nie zawsze są pomocni - mówi. - Często załatwienie sprawy ciągnie się długo i wiąże z wypełnianiem wielu formularzy, a na odpowiedź trzeba długo czekać - dodaje.

- Generalnie urzędnicy są mili i każdą sprawę można załatwić sprawnie - uważa Eugenia Palenta.

A co same urzędy robią, by mieszkańcy mieli dobre zdanie o instytucjach i osobach w nich pracujących?

- Staram się, aby wszyscy nasi urzędnicy stale podnosili swoje kompetencje - mówi Andrzej Szafraniec, burmistrz Orzesza. - Cyfryzacja urzędu jest na bardzo wysokim poziomie. Działa u nas system SEKAP (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej - przyp. red.). Jesteśmy także gotowi na wdrożenie e-puapu.

Szafraniec zdecydował także o przeniesieniu kasy, punktu obsługi klienta i biura podawczego z piętra na parter. Działa tam od tego tygodnia.

- Urząd jest dla mieszkańców, a nie odwrotnie. Urząd ma być przyjazny - deklaruje zapytany o to samo Aleksander Wyra, burmistrz Łazisk Górnych. - Staram się skrócić czas rozpatrywania spraw, szczególnie tych najbardziej istotnych. Specjalnie oznaczam też sprawy interwencyjne.

Burmistrz zwraca uwagę, że nie skrócił także czasu pracy urzędu w piątek, co praktykuje dużo urzędów, aby osoby na co dzień pracujące daleko od Łazisk, mogły załatwić sprawę w urzędzie przed weekendem. W podobnym tonie wypowiada się wiceburmistrz Mikołowa Adam Zawiszowski.

- Staramy się mieszkańcom maksymalnie ułatwić załatwianie urzędowych spraw. Jednak nie zawsze tak się da. Mieszkańcy muszą też zrozumieć, że obowiązują nas przepisy, które nie my tworzymy - podkreśla Zawiszowski.

Zagłosuj w plebiscycie

W urzędach mieszkańcy wypełniają ankiety, a my na mikolow.naszemiasto.pl rozpoczęliśmy plebiscyt na najgorszą instytucję publiczną w powiecie mikołowskim. Gdzie spotkaliście się z niekompetencją urzędników? Przy których okienkach napotkaliście opór podczas załatwienia sprawy? Czekamy na Wasze głosy. Wyniki mogą się jeszcze zmienić. Głosowanie potrwa do 15 kwietnia. Głosujcie!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mikolow.naszemiasto.pl Nasze Miasto