Szyldy, billboardy i tablice reklamowe w równej mierze zasłaniają zarówno elewacje domów handlowych, jak i zabytkowych kamienic. Jak z tym walczyć pokazały już m.in. władze Ciechanowa, Krakowa, Opola i Katowic, które zdecydowały się na przyjęcie ustawy krajobrazowej. Następny w kolejce jest m.in. Mikołów, gdzie ma powstać tzw. kodeks reklamowy, regulujący kwestie obecności reklam w przestrzeni publicznej. Gdzie w naszym mieście znajdują się szpetne reklamy, które straszą mieszkańców i turystów? Zobaczcie sami!

W tej chwili Mikołów podobnie jak inne miasta w Polsce czeka na decyzję parlamentu dotyczącą regulacji ustawy krajobrazowej. Przypominamy, że już w styczniu władze miasta powołały specjalny zespół roboczy, który rozpoczął opracowywanie „kodeksu reklamowego”, czyli zbioru zasad określających umieszczanie reklam, szyldów i ogrodzeń w mieście. - Wszystkim marzy się uporządkowanie przestrzeni publicznej Mikołowa w taki sposób, który wyeksponuje jego atuty historyczne i estetyczne, a także zadba o tereny zielone i rekreacyjne - mówił Mateusz Handel, wiceburmistrz Mikołowa.

Według Piotra Goja z Łazisk Górnych, który na co dzień pracuje w Mikołowie, ograniczenie reklam w przestrzeni publicznej jest dobrym rozwiązaniem. - Reklamy na budynkach powinny być dopasowane do elewacji tak, żeby nie oszpecały zabytkowych kamienic. Oczywiście rozumiem, że firmy muszą przyciągać klientów, ale często bywa, że dane przedsiębiorstwo już dawno zawiesiło działalność, a reklama zostaje - mówi Piotr Goj. - Ponadto trzeba się zastanowić także nad reklamami przy drogach, które mogą po prostu stwarzać zagrożenie. Banery czy neonowe reklamy często odwracają uwagę kierowcy, a nawet oślepiają - mówi pan Piotr.

To zdanie podziela pan Paweł, który mieszka w Mikołowie już od 50 lat. - Rozumiem, że informacja musi być obecna, bo reklama to dźwignia handlu, ale nie powinno być takiej samowoli. Chaotycznie rozsiane reklamy tylko niszczą urok naszego miasta - mówi.

Wiadomości

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!