Przebudowa węzła Piotrowice na finiszu. Od piątku otwarty będzie tunel pod DK81
Przebudowa węzła Piotrowice na DK81 w Katowicach, czyli remont skrzyżowania ulic Kościuszki i Armii Krajowej, finiszuje, a prace mają się zakończyć jeszcze w trzecim kwartale tego roku. Tymczasem od piątku, 2 października (najprawdopodobniej dopiero w godzinach popołudniowych), przejezdny będzie tunel, który wybudowano w ciągu ulicy Kościuszki (DK81).
Od 2 października ruch w ciągu ul. Kościuszki poprowadzony będzie dodatkowo tunelem, na razie po jednym pasie w każdym kierunku, a więc kierowcy korzystający z tunelu nie będą musieli zatrzymywać się już na sygnalizacji świetlnej, choć należy zwrócić uwagę, że w tym rejonie cały czas są prowadzone prace budowlane, dlatego będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę – zapowiada Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta w Katowicach
Jak zapewnia utrzymany zostanie również ruch wokół węzła, a zatem do Piotrowic i Ligoty, a na odcinku ulicy Armii Krajowej od ul. Głogowskiej do ulicy Kościuszki przywrócony zostanie ruch dwukierunkowy.
- Otwarcie tunelu będzie następowało etapowo, docelowo ruch w tunelu będzie poprowadzony dwoma pasami w każdym kierunku jazdy – dodają urzędnicy.
Tunel pod DK81 ma 340 metrów długości i po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
Przypomnijmy: przebudowa węzła Piotrowice trwa od 2018 roku. Kosztuje 75,3 mln zł. Generalnym wykonawcą jest firma IMB-Podbeskidzie. W efekcie tej realizacji na skrzyżowaniu Kościuszki i Armii Krajowej powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie: tunelem poprowadzony zostanie ruch tranzytowy, górą - przez dwupasowe rondo – lokalny.
Tunel w Piotrowicach ma około 340 metrów długości, czyli jest krótszy niż ten pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka, ale dłuższy niż ten pod dworcem PKP i Galerią Katowicką. Zaplanowano w nim dwie nitki w kierunku do Mikołowa i centrum Katowic. Na obu będą po dwa pasy ruchu o szerokości 3,25 metrów.
Prace budowlane na węźle mają się zakończyć jeszcze w październiku. - Następnie inwestycja przed całościowym otwarciem będzie musiała przejść procedurę odbiorową oraz uzyskać pozwolenie na użytkowanie – zastrzegają przedstawiciele katowickiego magistratu.
Inwestycja jest, obok przebudowy węzła Giszowiec na DK86 (skrzyżowania Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty), jednym z najważniejszych projektów drogowych realizowanych obecnie w Katowicach i dotyczy jednego z najczęściej korkujących się skrzyżowań w mieście.
Jak będzie wyglądała organizacja ruchu na węźle Piotrowice od 2 października?
- Jadąc od Centrum ul. Kościuszki do Piotrowic i Kostuchny kierowcy będą kierowani tunelem, następnie na nawrotkę i wjazd w ul. Armii Krajowej w prawo. Analogicznie kierowcy jadący od strony Mikołowa do Ligoty.
- Kierowcy jadący ulicą Armii Krajowej z kierunku Kostuchny i Piotrowic będą mogli wyjeżdżać w prawo na ul. Kościuszki i albo mogą kontynuować podróż na wprost do Centrum lub skorzystać z nawrotki i udać się w kierunku Ligoty lub Mikołowa. Analogiczna sytuacja dla kierowców jadących ulicą Armii Krajowej od strony Ligoty – wyjazd w prawo na ul. Kościuszki w kierunku do Mikołowa lub skorzystanie z nawrotki i wjazd z powrotem na ul. Armii Krajowej w kierunku Piotrowic lub dalej ul. Kościuszki w stronę Centrum.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?