Dzienniczek szkolny ze złą oceną mógł się zawieruszyć, tak samo zeszyt z uwagą. O wagarach rodzice często dowiadywali się dopiero na wywiadówce. Z takiej opcji uczniowie ZS nr 2 w Mikołowie nie korzystają. Bo i tak, od trzech lat, ich rodzice wszystkie informacje na temat stopni, a także zachowania dziecka, przeczytają w elektronicznym dzienniku. - Nie wyobrażam sobie cofnąć się te kilka lat i powrotu do dzienników papierowych - mówi Magdalena Gładzik, dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Mikołowie. - Przyznaję, że był to długotrwały proces. Przez pierwszy rok pracowaliśmy równocześnie na dziennikach tradycyjnych i elektronicznych. Tym samym wdrożenie nowych rozwiązań nie było zupełnie bezproblemowe, przeszliśmy szereg szkoleń, ale z perspektywy czasu, mogę stwierdzić, że naprawdę warto - podkreśla. Jej zdaniem dzienniki elektroniczne stanowią ułatwienie nie tylko w pracy nauczycieli, a przede wszystkim dla rodziców. Mają oni pełny dostęp do ocen, dzienniczka uwag, frekwencji, terminarza oraz wszelkich ogłoszeń i informacji o nagłych sytuacjach w organizacji życia szkoły.
- Dzienniki elektroniczne są fantastycznym narzędziem do komunikacji z rodzicami - tłumaczy Gładzik. - Mogą oni na bieżąco kontrolować postępy swoich dzieci i ich frekwencję. A co ważne, mają oni bezpośredni kontakt z nauczycielami. W zasadzie od trzech lat nie ma już potrzeby przychodzić do szkoły i umawiać się na spotkanie. Wystarczy napisać wiadomość, na którą nasi nauczyciele odpowiedzą w ciągu kilku godzin
Według założeń projektu, opracowanego na podstawie wymogów Ministerstwa Edukacji Narodowej, będzie on służył, jako narzędzie komunikacji, pomiędzy rodzicami, nauczycielami i samymi uczniami. Rodzice otrzymają możliwość bieżącej kontroli ocen i frekwencji swoich dzieci oraz kontaktu z nauczycielami za pomocą specjalnego komunikatora. Uczniowie natomiast będą mogli korzystać z elektronicznych wersji lektur szkolnych, czy weryfikować plan lekcji.
- Jako gmina, dążymy do profesjonalnego systemu oświaty w naszych placówkach - mówi burmistrz Stanisław Piechula. - Dyrektorom staramy się zapewnić jak najlepsze narzędzie do weryfikowania i nadzorowania procesu nauczania w placówkach, oraz ułatwić przez to zarządzanie. Rodzicom umożliwiamy codzienną obserwację osiągnięć dziecka, jego obecności na zajęciach i możliwość bezpośredniej komunikacji z nauczycielem prowadzącym. Te nowoczesne zmiany przyniosą korzyści wszystkim - podkreśla.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.224.0/images/video_restrictions/7.webp)
Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?